پینه دستان

پینه دستان


 

بسم الله الرحمن الرحیم
با گسترش فروشگاه های مجازی در فضای اینترنت، مسلماً مطمئن ترین راه ارسال مرسولات از طریق شرکت پست جمهوری اسلامی ایران می باشد که روش مطمئن هم برای خریداران به جهت اطمینان از دریافت مرسوله و هم برای فروشگاه مجازی از بابت دریافت هزینه مرسوله می باشد.
در پست های پیشین روش شناسایی فروشگاه های مجازی معتبر را در پستی با نام:
تحریر و در دسترس قرار دادم، در این پست قصد دارم نمونه قرارداد مشارکت مدنی بین شرکت هایی سرویس دهنده ارسال پستی از طریق پست جمهوری اسلامی ایران با فروشگاه های مجازی را در دسترس عموم بالاخص صاحبان فروشگاه های مجازی و یا کسانی که علاقمند به این کار هستند قرار دهم، تا انشاالله گامی در راه افزایش امنیت در سیستم فروش اینترنتی برداشته و به رسالت خود در این زمینه عمل نموده باشم.
برای مشاهده "نمونه قرارداد مشارکت مدنی در زمینه ارسال محصولات فروشگاه های مجازی از طریق پست" بر روی ادامه مطلب کلیک کنید:
قرارداد مشارکت مدنی، در زمینه ارسال محصولات فروشگاه های مجازی از طریق پست؛
ماده 1: مقدمه
این قرارداد بر اساس مفاد ماده 10 قانون مدنی و مفاد قانون تجارت الکترونیک فیمابین شرکت ... ثبت شده به شماره ... مورخ ... با نمایندگی آقا/خانم ... که حسب آگهی مندرج در روزنامه رسمی شماره ... مورخ ... به عنوان مدیر عامل و عضو هیات مدیره اختیار امضای این قرارداد را دارد و از این پس شرکت نامیده می شود از یک طرف و شرکت/خانم/آقای ... به شماره ثبت ... با نمایندگی ... / فرزند ... با کد ملی ... که در این قرارداد به اختصار فروشگاه نامیده میشود از طرف دیگر با شرایط و مقررات زیر منعقد و طرفین ملزم و متعهد به اجرا و رعایت مفاد آن میباشند.

ماده 2: موضوع قرارداد
برنامه ریزی و انجام هماهنگی های لازم توسط شرکت جهت معرفی و فعال سازی فروشگاه مجازی به سرویس خرید و فروش اینترنتی شرکت پست و هماهنگی جهت قبول، حمل و توزیع کالای فروشگاه و تحویل به خریداران از طریق شبکه گسترده پست در نقاط تحت پوشش شرکت پست و دریافت وجه کالا (در روش COD) از خریداران و واریز به حساب بانکی اعلام شده فروشگاه در بازه زمانی تعریف شده در ماده ... قرارداد بر پایه قرارداد سرویس خرید و فروش اینترنتی فیمابین شرکتهای پست جمهوری اسلامی ایران و شرکت.

ماده 3: مدت قرارداد
مدت زمان اجرای قرارداد از تاریخ ... لغایت ... به مدت یکسال شمسی و تا زمانیکه هر یک از طرفین عدم تمایل خود را به ادامه همکاری کتباً اعلام ننمایند، قرارداد تمدید شده تلقی می گردد.

ماده 4: مبلغ قرارداد
بر اساس توافق صورت گرفته، شرکت کارمزد خود را (حق سرویس) که ... درصد قیمت کالای فروش رفته فروشگاه و بر اساس آمار اعلام شده توسط پست در سیستم نرم افزاری شرکت تعیین می گردد، علی الراس کسر کرده و مابقی مبلغ کالای فروش رفته را به حساب بانکی طرف فروشگاه به شماره ... نزد بانک ... به نام شرکت/خانم/آقای ... واریز خواهد نمود.
تبصره 1: هرگونه افزایش تعرفه ارائه خدمات پستی از سوی شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در مدت اجرای قرارداد اعلام می گردد، برابر نرخ نامه مصوب در قرارداد اعمال خواهد شد.
تبصره 2: واریز مبلغ 3 درصد ماالیات بر ارزش افزوده مرتبط با هزینه کالا و خدمات، بر عهده طرف قرارداد خواهد بود و شرکت هیچ گونه مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت.
تبصره 3: در صورتی که طرف قرارداد بخواهد از خدمات تبلیغی و مشارکت در فروش شرکت استفاده نماید، کارمزدهای مربوطه بصورت توافقی محاسبه و اخذ خواهد شد.

ماده 5: تعهدات فروشگاه
5 - 1: طرف قرارداد متعهد می گردد در عرضه و فروش کالاها / محصولات حسب مورد قوانین و مقررات مربوط به کپی رایت، تجارت الکترونیک، علائم انحصاری و اختصاری، نقض حقوق صاحب امتیاز و اثر، کالاهای ممنوعه، تقلبی، کالا و محصولاتی که به لحاظ قوانین و مقررات جاری و شرع مقدس خرید و فروش آن ممنوع می باشد را رعایت نماید و محصولاتی را در این سیستم عرضه نماید که قابلیت حمل و نقل توسط شرکت پست جمهوری اسلامی ایران را داشته و جزء ممنوعات پستی نباشد.
تبصره 1: فهرست ممنوعات پستی، آئین نامه ساماندهی فعالیت و نظارت بر فروشگاههای مجازی (صادره توسط وزارت بازرگانی) فهرست مصادیق محتوای مجرمانه موضوع ماده 21 قانون جرایم رایانه ای (صادره توسط دبیرخانه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه فضای مجازی) جزء لاینفک این قرارداد بوده و طرف قرارداد متعهد و ملزم به رعایت کامل آنها می باشد. بدیهی است در صورت عدم رعایت ماده 5 و تبصره و بروز هرگونه مشکل، مسئولیت پاسخگویی به مراجع ذیربط یا برآمدن از عهده خسارت مشتریان یا مدعیان کلاً با طرف قرارداد بوده و شرکت هیچگونه تعهد و مسئولیتی در این موارد بر عهده نخواهد داشت.
5 - 2: فروشگاه متعهد می گردد در تحویل کالاها/ محصولات به مشتریان تطبیق شرایط فنی، اوزان و تعرفه های پستی را کاملاً رعایت نماید. همچنین هرگونه نقص، تقلبی بودن یا عدم مطابقت در کیفیت و کمیت ارایه شده بر روی اینترنت در تحویل به مشتری می بایستی شخصاً توسط فروشگاه جبران و کلیه هزینه های برگشت و ارسال مجدد کالا جهت تعویض به عهده طرف قرارداد می باشد که در صورت عدم رعایت آن، مبلغ کالاهای فوق و هزینه ارسال آنها توسط شرکت از حساب فروشگاه کسر و به حساب مشتری واریز می گردد. ضمناً هزینه ارسال کالاهای برگشتی (عدم قبول سفارش توسط مشتری و یا بنا بر هر دلیل دیگر) و خدمات مربوطه به عهده فروشگاه می باشد، که توسط شرکت از حساب فروشگاه کسر می گردد.
تبصره 2: در صورت درج غیر واقعی وزن مرسوله بر روی فاکتور و برگشت مرسوله توسط واحدهای پستی، هزینه پستی مندرج در فاکتور به اضافه هزینه کسر وزن از حساب فروشگاه کسر و به حساب واحد پستی ذیربط واریز خواهد گردید.
5 - 3: در صورت دریافت سفارش، فروشگاه می بایست کالاهای سفارش داده شده را در داخل لفاف مناسب پستی و متناسب با وزن کالا قرار داده، آدرس و کد پستی کامل مشتری را با ذکر نام و نام خانوادگی و شماره تلفن مشتری روی مرسوله درج نماید و پس از توزین دقیق آن، اقدام به صدور سه نسخه فاکتور فروش (طبق نمونه پیوست) نموده و هنگام مراجعه نماینده پست ضمن تحویل کالا به همراه دو نسخه از فاکتورها در ذیل نسخه سوم فاکتور فروش از نماینده پست با درج نام، امضاء و تاریخ، رسید اخذ و تا تعیین وضعیت نهایی سفارش نزد خود نگهداری نماید.
تبصره 3: فروشگاه جهت توزین مرسولات و صدور فاکتور، موظف به تهیه ترازوی دیجیتالی و چاپگر لیزری می باشد.
5 - 4: در صورت عدم رعایت لفاف و بسته بندی مناسب پستی، خسارت وارده به کالا بر عهده فروشگاه می باشد.
5-5: از آنجائیکه فاکتورهای فروش صادره مبنای محاسبه حق السهم با شرکت پست و طرفین قرارداد میباشد، فروشگاه متعهد است که انحصارا جهت کالاهایی که توسط شرکت پست تحویل و توزیع میگردد، از آنها استفاده نماید و تحت هیچ یک از عناوین رایج، حق صدور و استفاده از آن را نخواهد داشت.
5 - 6: چاپ هرگونه تصاویر و متن تبلیغاتی در پشت فاکتورهای فروش توسط فروشگاه، منوط به اخذ مجوز کتبی از شرکت بوده و در صورت عدم رعایت آن، کلیه عواقب و مسئولیتهای حقوقی و مادی و همچنین پاسخگویی به مراجع ذیصلاح به عهده فروشگاه بوده و شرکت هیچگونه تعهد و مسئولیتی در این زمینه به عهده نخواهد داشت.
5 - 7: قیمتهای اعلام شده توسط فروشگاه در سایت به عنوان قیمت قطعی محصولات / کالاها لحاظ شده و مسئولیت هرگونه مغایرت در اعلام قیمتها به مشتری در سایت به طور کامل بر عهده فروشگاه می باشد.
5 - 8: فروشگاه متعهد به رعایت کامل ماده 14 قانون جرائم رایانه ای، بند 2 ماده 6 قانون مطبوعات و مواد 1 و 2 قانون نحوه مجازات اشخاصی که در امور سمعی و بصری فعالیت غیرمجاز را دارند، می باشد.
5 - 9: فروشگاه متعهد می گردد که هر مبلغی را اشتباها و یا اضافه بر حق السهم خود از طرف شرکت به حساب وی واریز گردیده باشد، با اعلام شرکت حداکثر ظرف مدت 3 روز به حساب شرکت واریز نماید و در صورت استنکاف و یا تاخیر، شرکت مجاز خواهد بود مبلغ مذکور را از صورتحساب بعدی فروشگاه کسر و تسویه نماید.
5 - 10: فروشگاه در صورت استفاده از سیستم همکاری در فروش (سیستم تبلیغاتی) متعهد به رعایت بندهای ذیل میباشد:
الف) فروشگاه متعهد است برای هر محصول، در صدی از کل قیمت را به عنوان هزینه تبلیغات تعیین و در هنگاه معرفی محصول، در صد مربوط به آن را در پنل درج و شرکت مجاز میباشد در صد تعیین شده توسط فروشگاه را راساً از محل فروش پنل فروشگاه کسر و به حساب تبلیغ کنندگان واریز و این در صد هیچگونه ارتباطی به کارمزد ( حق سرویس ) ندارد.
ب) در صورتی که فروشگاه به هر دلیلی از ارسال سفارشات صحیح وارد شده به سیستم تبلیغاتی خودداری نماید، ده برابر مبلغ هزینه تبلیغات سفارش مذکور به عنوان جریمه تعیین و از طرف شرکت از حساب طرف قرارداد کسر و در صورت عدم و یا کسر موجودی، فروشگاه باید مبلغ جریمه فوق را به حساب شرکت واریز نماید.

ماده 6: تعهدات و اختیارات شرکت
6 - 1: شرکت به محض امضا و مبادله قرارداد هماهنگی های لازم را جهت معرفی فروشگاه طرف قرارداد به شرکت پست جمهوری اسلامی ایران مطابق ماده 1 این قرارداد بعمل خواهد آورد. بدیهی است اجرایی شدن مفاد این قرارداد منوط به تأیید پنل فروشگاه از سوی پست خواهد بود.
6 - 2: شرکت کلیه تمهیدات لازم را جهت پیگیری وصول مطالبات فروشگاه را از شرکت پست بکار بسته و وضعیت سفارشات ارسالی را در سریع ترین زمان ممکن بعمل خواهد آورد.
6 - 3: کلیه کالاهای دریافتی از فروشگاه طبق قوانین و مقررات پستی تحت پوشش بیمه پستی قرار می گیرند، بدیهی است چنانچه مرسوله و یا کالای تجاری از سوی شرکت پست مفقود یا آسیب دیده باشد، شرکت طبق ضوابط و قوانین پستی نسبت به اخذ خسارت متعلقه اقدام خواهد نمود.
6 - 4: محاسبه و پرداخت حق السهم فروشگاه برای مرسولات توزیع شده و کارتی، یکبار در ماه (حسابهای سیبا چهار نوبت در ماه) میباشد. به نحوی که صد در صد مبلغ کالاهای توزیع شده (اعلامی توسط شرکت پست) و صد در صد مبلغ وصولی کالاهای توزیع شده که تا زمان محاسبه پرداخت نگردیده، محاسبه و بعد از کسر هزینه های ماده 4 و بند 5-10 الباقی را به حساب بانکی اعلام شده فروشگاه واریز نماید.
تبصره: کالای توزیع شده به کالایی اطلاق میگردد که توسط شرکت پست به مشتری (خریدار) تحویل شده است و جه مربوطه دریافت و به حساب شرکت واریز شده باشد..

ماده 7: انتقال یا واگذاری
فروشگاه حق انتقال یا واگذاری قرارداد را به صورت کلی و یا جزئی به غیر تحت هیچ یک از عناوین حقوقی نخواهد داشت و درصورت انتقال، قرارداد از طرف شرکت فسخ و کلیه مسئولیتهای حقوقی و مادی آن به عهده فروشگاه خواهد بود.

ماده 8: کسورات قانونی
هرگونه عوارض قانونی یا مالیات متعلقه به فاکتورهای صادره (مالیات بر ارزش افزوده و ...) کلاً برعهده طرف فروشگاه می باشد و شرکت در این خصوص هیچ نوع مسئولیتی بعهده نخواهد داشت.

ماده 9: فورس ماژور
در صورت بروز حوادث غیرمترقبه (فورس ماژور) بر اساس مفاد قانون مزبور نسبت به تعدیل در مفاد قرارداد یا خاتمه آن اقدام خواهد شد.

ماده 10: فسخ
در صورتیکه هر یک از طرفین تمایل به ادامه قرارداد نداشته باشند، می بایست حداقل ظرف یک ماه موضوع را به طرف دیگر اطلاع دهد. در این صورت کلیه تعهدات باقیمانده تا زمان فسخ به قوت و اعتبار خود باقی است. لیکن در موارد ذیل حق فسخ صرفاً برای شرکت محفوظ است:
10 - 1: در صورت تخلف فروشگاه از تعهدات مندرج در ماده 5 قرارداد.
10 - 2: درصورت عدم رعایت ماده 7 قرارداد.
ماده 11: در صورت بروز هرگونه اختلاف در فرایند اجرایی مفاد قرارداد و اختلاف در تفسیر این قرارداد، موضوع توسط داوری توسط هیئتی مرکب از نماینده شرکت، نماینده فروشگاه و نماینده ای از کانون فروشگاه های مجازی وزارت بازرگانی حل و فصل خواهد شد و طرفین مکلف به پذیرش نظر داوری می باشند. در صورت عدم حصول توافق و در موارد خارج از صلاحیت داوری، مراجع قانونی صالح به رسیدگی می باشند.

ماده 12: قطعیت مفاد قرارداد
فروشگاه با اطلاع و آگاهی کامل از مفاد این قرارداد و مقررات جاری کشور اقدام به انعقاد این قرارداد نموده و پس از آن نمی تواند به دلایلی از قبیل جهل به قوانین و عدم محاسبه کافی از آن سر باز زند.

ماده 13: اقامتگاه طرفین
اقامتگاه شرکت: ... کد پستی ... شماره تلفن ... .
اقامتگاه فروشگاه: ... کد پستی ... شماره تلفن ... آدرس الکترونیکی فروشگاه ... پست الکترونیکی فروشگاه ... نام فروشگاه ... .
تبصره: کلیه مکاتبات مربوطه با آدرس های فوق صورت گرفته و اطلاعیه های اعلامی در پنل فروشگاه توسط شرکت ابلاغ قانونی تلقی شده و طرفین مکلفند تغییر آدرس اقامتگاه را حداکثر ظرف مدت یک هفته به اطلاع طرف دیگر برساند.

ماده 14: تعداد نسخ
این قرارداد در 14 ماده و 8 تبصره و در 2 نسخه متحدالمتن تهیه و کلیه صفحات آن به امضای طرفین رسیده است که هر نسخه حکم واحد را دارد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: شنبه 17 / 2 / 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com